יום ש', א’ בחשון תשע”ח
דף הבית דבר המנהלת אודות בית הספר חטיבה עליונה מקצועות לימוד גלריות פורומים חדר מורים צור קשר

תלמידים, מורים והורים, עם פתיחתה של שנת הלימודים אני מברכת אתכם בשנת לימודים פורייה ומלאת משמעות. כמו כן מצאתי לנכון לחזור ולהציג בפניכם את חזון בית הספר, מטרותיו וגישתו החינוכית, ולשתף אתכם מעט בעשייה ובמטרות שלנו. ברוח גישת החינוך ההומניסטי, הצבנו מספר מטרות ויעדים לקראת השנים הבאות. בית-הספר שואף לתת מענה לצרכי כל התלמידים ולראות בתלמיד יחיד בעל פוטנציאל בר מימוש, אזרח מעורב ותורם לחברה בה הוא חי ובעיקר אדם, אנושי בעל זיקה לערכי התרבות האנושית. אנו שואפים שתלמידינו ישיגו לעצמם תעודת בגרות ויעמדו בהצלחה בבחינות הבגרות, כדי לאפשר להם השתלבות מהירה יותר בחברה הבוגרת ולפתוח בפניהם אפשרויות רבות להתקדמות בעתיד. על מנת להגשים מטרה זו פועלות בבית-הספר מגוון כיתות ומגמות המותאמות לאופי התלמידים ובמקביל קיים מערך תמיכה לימודי, הנותן מענה לצרכים השונים. אנו מציעים לתלמידים מגוון רחב של אפשרויות בחירה בין מגמות לימוד ומסלולים ייחודיים בין אם עיוניים ובין אם טכנולוגיים כמו: מסלול מוסיקלי בשיתוף הקונסרבטוריון, תיאטרון, תקשורת (הפקת סרטי תעודה), אמנויות העיצוב (מסלול טכנולוגי), מסלול הביוטכנולוגיה, מדעי המחשב והנדסת תוכנה, כיתות מצוינות בחט"ב ועתודה מדעית טכנולוגית בשיתוף מכללת הרמלין. כמו כן, תלמידנו לוקחים חלק במיזמים לפיתוח מנהיגות תלמידים כמו: פיתוח מנהיגות טכנולוגית בחסות חברת "נס טכנולוגיות" ופיתוח מנהיגות עסקית "פרויקט יוניסטרים", דיבייט, תעשידע, ו"סודקות תקרת הזכוכית" – מסלול הצטיינות לבנות. עם זאת, הקניית הידע והשגת תעודת בגרות אין בהם די, שכן חלק ממשימתו החשובה של בית הספר השש שנתי הינה מטרה חינוכית, השואפת להחדיר בתלמידים ערכים הומניסטים, ערכים דמוקרטיים, ערכי מוסר וזכויות אדם, ערכי מורשת וערכים לאומיים. אנו רואים את בית הספר כהזדמנות פז לקידום לכידות חברתית ולצמצום פערים. כדי לממש יעדים אלה משתתפים תלמידי ביה"ס בפעילויות חינוכיות ערכיות כמו: של"ח וידיעת הארץ, שבוע גדנ"ע, מיזם "צו אחוד" בו כל תלמידי שכבת יא' מתייצבים יחד בלשכת גיוס ל"צו ראשון", מחויבות אישית, מסע לפולין.העמידה ביעדים הלימודיים והחברתיים ערכיים מחייבת אותנו, הצוות החינוכי, בטיפול ודאגה ברמה פרטנית לכל תלמיד ותלמיד, תוך הקשבה וטיפוח אקלים בית ספרי מתאים. אנו משקיעים זמן ומשאבים במערך טיפולי וייעוצי ראוי ובמיצובו במקום מרכזי בסך כל הצרכים של בית הספר. בחטיבת הביניים פועלת זו השנה השנייה תכנית "החינוך האישי", המעצימה את החוזקות של התלמידים במגוון תחומים: ספורט, אומנות, מוזיקה, מדעים, כישורים חברתיים, תרומה לקהילה ועוד. תפיסה זו של חינוך אישי קיבלה חיזוק עם כניסת החטיבה העליונה לרפורמת "עוז לתמורה". אנו כבר יודעים להעיד מניסיוננו ברפורמה עד כה שהשיעורים הפרטניים הניתנים במסגרת הרפורמה תורמים לשיפור הישגי התלמידים, לחיזוק הקשר האישי מורה- תלמיד וליצירת אוירה לימודית חיובית ופורייה. בעידן הנוכחי, ובמציאות העכשווית של תחרות הולכת וגוברת בכל התחומים ושל טכנולוגיה המתקדמת במהירות עצומה, אנו שואפים לצייד את התלמידים בכלים המתאימים להתמודדות בחברה כמו גם להחדיר בהם את החשיבות שבמעורבות חברתית, במנהיגות, ובשאיפה להישגיות ולהתקדמות. כולנו, תלמידים, הורים, מורים וצוות ההנהלה, יכולים לתרום ולסייע להשגת המטרות החשובות הללו, באם נעשה מאמץ כן ואמיתי ליצור אווירה נעימה נוחה ותרבותית, אווירה של כבוד הדדי, עידוד תמיכה ועזרה, ואקלים אזרחי-דמוקרטי בבית הספר. אנו רואים חשיבות גדולה בשיתוף הפעולה של ההורים והתלמידים בפעילויות הלימודיות והיוזמות החברתיות בבית הספר. מעורבותם ותרומתם של ההורים חיונית להצלחת הפעולות הללו, ואנו נקדם בברכה תרומה וסיוע לפעילויות אלה. אנו ממשיכים להשקיע ולקדם את אתר האינטרנט של בית הספר, אשר מהווה ערוץ תקשורת חשוב, בין הנהלת בית הספר לבין התלמידים, ההורים, המורים ומערך הייעוץ החינוכי. מעבר לכך, אתר האינטרנט מספק מידע כללי על בית הספר ומהווה גם אמצעי לימוד וחלק ממערך ההוראה והפעילויות החברתיות. בנימה אישית, אני גאה לשתף אתכם הורים ותלמידים בכך, שבית הספר זכה להיכלל ברשימת "בתי הספר, פורצי דרך ומובילי שינוי - המצטיינים בתחום הערכי-לימודי". ההוקרה ניתנה עבור שילוב בין ההישגים הלימודיים להישגים חברתיים וערכיים. בין היתר בית הספר נמדד ונבחר בזכות ההישגים הבאים: הישגים לימודיים: שיפור הישגים לימודיים, זכאות גבוהה לתעודת בגרות, זכאות לתעודת בגרות איכותית. הישגים חברתיים וערכיים: מניעת נשירה, שיעור גיוס גבוה לשירות צבאי, תרומה לקהילה. בתקווה שנמשיך ונשמור על הישגים אלו, נמשיך לחדש לגוון ולהשתפר. אני מאחלת לכולנו שנת לימודים מוצלחת, שנה של שקט ובטחון. בברכה, דליה פלץ מנהלת בית-הספר